nickimke.reismee.nl

Voorbereiding rondreis Canada

Het is alweer heel wat jaren geleden dat ik een reisverslag heb geschreven. De laatste jaren van onze te gekke reizen (Amerika, Zuid Korea, Fiji, Australie en Tanzania/ Zanzibar) waren er niet minder om omdat ik niet heb geschreven. Toch lees ik nu wel eens verslagen terug van onze reizen waarbij ik wel heb geschreven en dat is toch wel heel erg waardevol. Dit is dan ook de reden om toch weer te gaan schrijven. De voorbereidingen voor onze reis naar Canada zijn alweer van even geleden. In December 2018 zijn de vliegtickets en de hotels/ bungalows gereserveerd. We vliegen rechtstreeks met de KLM naar Calgary op 8 juli en vliegen terug naar Amsterdam vanuit Vancouver op 5 augustus. We hebben met de kinderen wel bewust voor rechtsstreeks gekozen.. wel zo snel en makkelijk.

Ruim 4 weken rondreizen.. heerlijk vooruitzicht. Inmiddels zijn de kinderen een stuk ouder (10 en 9 jaar) en mogen zij meedenken en bepalen waar we naar toe gaan en wat ze willen zien en doen. Nick was heel duidelijk het moet Canada worden. Er hoeven geen andere kinderen mee (geen groepsreis) alleen als het zijn vriendjes van de groepsreis van Tanzania zijn, die mogen wel mee?. Maar aangezien we geen groepsreis gaan maken en zijn vriendjes van de reis naar Tanzania andere reizen gaan maken gaan we gezellig met z’n viertjes op vakantie. Canada staat heel hoog op de reizen die we heel graag willen maken. Nick wil graag in Canada de skywalk lopen ergens tussen Banff en Jasper en Imke wil graag paardrijden. Paardrijden gaan we zeker doen want we gaan 3 dagen meedraaien op een paardenranch. We krijgen daar dan een eigen paard. De skywalk gaan we ook zeker doen. Verder hopen we beren te gaan zien en is voor Sjors het kajakken met orka’s een favoriet om naar uit te kijken. Zelf lijkt me het landschap en de cowboy style erg leuk!

Op dit moment zijn de volgende hotels gereserveerd:

Hoteloverzicht Canada

Calgary 8 juli - 10 juli

1) Hotel Best Western Plus O’Call Hotel

2 nachten- Kamer standaard aan zwembad (groundfloor), 2 queensize bedden

(Met koelkast en magnetron en gratis internet). Aanwezig: fitness, zwembad met 2 glijbanen, gratis parkeren (ondergronds). 10 min van luchthaven.

Banff 10 juli - 12 juli

2) Hotel Douglas Fir Resort & Chalets

2 nachten-One bedroom loft Condo:

Incl; openhaard, volledige ingerichte keuken, boven is een slaapkamer met 2 queensize bedden en beneden is 1 queensize bed. Incl zwembad en speelkamer. Gratis Wifi in de lobby (geen wifi op kamer)

4 min rijden naar Banff

Jasper 12 juli - 15 juli

3) Pine bungelows

3 nachten -Two bedroom Bungalow

Queenbed en 2 losse bedden, bbq aanwezig bij bungalow. Geen plaats aan de rivier maar in het bos. Geen internet of telefoon. Ligt in de natuur en het resort is klein, Geen restaurant (wel in Jasper).

Clearwater 15 juli - 18 juli

4) Dutch lake resort

3 nachten - One bedroom log cabin aan het meer.

Inchecken 15.00 u uitchecken 11.00. Cabin is simpel, klein keukentje, (2 tot 6 pers). Restaurant aanwezig. Bbq bij cabin. in het meer kun je kanoën/ kajakken, vissen (rainbow trout), er zijn schildpadden in het meer.

70 miles house 18 juli - 21 juli

5) The Flying U ranch

3 nachten - Your package includes: cabin accommodation, three home cooked meals daily, 24 hour refreshment center, use of the main lodge saloon, theater and games room, firewood cut daily, use of the dock, swimming area, canoes and kayaks, evening camp fire, hay rides, entertainment, yoga, archery, and sauna.

Whistler 21 juli - 23 juli

6) Legends Whistlers

2 nachten - Twee kamer appartement incl wasmachine en droger, gratis wifi op kamer.

1 queensize en 2 losse bedden.

Hotel heeft een zwembad (verwarmd), gamesroom, fitness. Parkeren kan bij accommodatie.

Victoria 23 juli - 25 juli

7) Hotel Grand Pacific

2 nachten - Gratis wifi op de kamer

Campbell river 25 juli - 28 juli

8) strathcona park lodge & outdoor educatiecentrum

3 nachten -(Geen bereik van tel of wifi in de kamers). Kamer met queensize en stapelbed.

Telegraph Cove 28 juli - 30 juli

9) telegraph cove resort

2 nachten

Ucluelet 30 juli - 2 augustus

10) Pacific Drift Inn

3 nachten - Bungalow met 2 slaapkamers

2 queensizes bedden en een slaapbank.

Vancouver 2 augustus - 5 augustus

11) Residence Inn Vancouver downtown

3nachten -Studio city view 2 queensize bedden. Incl ontbijt en parkeren (fullsize package).

Els (www.verrereizenmetkinderen.nl)

Hoi Tessa en Sjors,

Heel veel plezier in Canada! En als jullie er een verslag over willen schrijven... Ik plaats het (achteraf) graag op VRMK.nl!
Wat leuk om foto's van de kinderen te zien. Ze zijn zó groot!

Mooie avonturen gewenst!

Els