nickimke.reismee.nl

De camper

Sydney, maandag 12 november, 7.00 uur Op dit moment verblijven we in de camper in het nationale park Lane Cove in Sydney. Dit ligt ongeveer 10 kilometer ten noorden van het centrum. Afgelopen zaterdag hebben we de camper opgehaald en dat ging niet vanzelf. Eenmaal aangekomen kregen we een dvd te zien van de camper. We kregen een up-grade naar een vier persoonscamper van Maui. Mijn eerste irritatie is aangewakkerd want hoe kan je dit een up-grade noemen als we voor een zes persoonscamper hebben betaald. Dat vonden ze bij Britz ook en de goede dvd van de camper werd erbij gehaald. Bij de bezichtiging van de camper blijkt echt alles beschadigd te zijn aan deze camper. Het opstapje hangt los en is moeilijk te gebruiken, de hor voor de muggen hangt los waardoor het nut van de hor niet meer aanwezig is en ga zo maar door. Nu vind ik mezelf niet echt iemand die veel zeurt over aankopen of niet verleende services maar dit ging mij toch wat ver. Eigenlijk deed Britz hier niet moeilijk over en kregen we vrij snel een andere camper. Ook deze is beschadigd maar veel minder. Deze camper is alleen echt vies van binnen. Overal ligt suiker en plakt het. Ook in deze camper hangt er iets los wat nog gemaakt kan worden. Dit regelt Britz en er is betaald voor de schoonmaak door Britz dus dit wordt geregeld en schoongemaakt door het schoonmaakbedrijf. De consequentie is wel dat we lang moeten wachten. Uiteindelijk kunnen we dan toch vertrekken. Verder zijn we erg tevreden over de camper. Het is een volkswagen en deze rijdt erg prettig (volgens Sjors want zelf heb ik nog niet gereden). De afmeting is wel erg wennen en ook het links rijden is weer even omschakelen. De indeling is prettig en de ruimte in de camper is ruim genoeg. Al met al zijn we (ondanks de service van Britz) erg blij met ons tijdelijke huisje. Gisteren hebben we een heerlijke dag gehad. Op zondag kun je in Sydney voor $7,50 de hele dag reizen met het openbaar vervoer (inclusief de ferry). We zijn met de trein en bus naar The City gegaan hebben een bezoek gebracht aan Wild Life Sydney zoo. Hier hebben we koala's, kangoeroes, slangen en zelfs een krokodil gezien. De kinderen hebben genoten alleen was de krokodil niet echt volgens Nick want die heeft niet bewogen. Daarna zijn we nog met de ferry naar het strand gegaan (Watson Bay) wat met een zonnetje en 22 graden echt genieten is. Ook merken we nu dat de jetlag echt voorbij is wat ook erg prettig is. Al met al vermaken we ons. Vandaag willen we graag zwemmen in het Olympic zwembad van Sydney daar ben ik erg benieuwd naar.

Inge

Behalve die camper in het begin klinkt alles goed!