nickimke.reismee.nl

Sydney

Sydney, zaterdag 10 november, 6.30 uur Op dit moment zijn we in Sydney centrum en later vandaag halen we de camper. In Kuala Lumpur begon de dag, na een goede nachtrust, niet zo goed. Imke heeft midden in het restaurant, waar we aan het ontbijten waren, overgegeven. En ook Nick heef last van de jetlag en wil niets eten of drinken. Na het ontbijt naar de speeltuin om de kinderen te laten spelen. Het hotel heeft een mooie speelplek voor de kinderen gemaakt. Ingericht met klimrek, glijbaan, keukentje, tv met video, voetbaltafel en zo nog meer. De kinderen vinden dit geweldig en spelen hier dan ook uren. In de middag hebben we een sight seeing gepland. Dit blijkt een privé tour door de stad. We hebben de towers wederom bekeken en ook hebben we het paleis van de koning gezien waarbij Imke hier de toeristische attractie was en het paleis maar bijzaak voor de overige toeristen leek. Daarna naar het War Monument, Nationale Mosque en railway station. Hier zijn we tijdens een korte wandelen de weg wat kwijtgeraakt waardoor er maar weinig tijd overbleef om iets anders te bekijken. Ook waren we zelf behoorlijk oververhit geraakt en wilde we snel terug naar ons hotel. Omdat er een enorme onweersbui ons overvalt besluiten we maar in het restaurant te eten, wat een goede keuze blijkt. Jammer om weg te gaan uit Maleisië. Ondanks de hitte vermaken we ons prima. Ook de mensen zijn zo vriendelijk en toegankelijk. De volgende dag vliegen we naar Sydney. Een vlucht van ongeveer 8 uur. In het begin is met name Nick wat opstandig en weigert te zitten maar al snel valt hij in slaap. We hebben een rustige vlucht gehad. In Sydney gaan we door de (bijna onmogelijke) douane. De kinderen vinden het hondje, dat naar drugs en eten zoekt, wel erg leuk. Wij vinden het allemaal wat minder, lange rijen en veel vragen van de douanebeambte. Het hotel maakt een hoop goed. We verblijven de komende twee dagen in Medina Grant midden in de stad. We halen snel nog wat eten en gaan daarna slapen. Na een onrustige nacht lopen we tegen elf uur de stad in. We besluiten naar Sydney Aquarium te gaan. Imke valt na drie vissen te hebben gezien in slaap. Nick vindt het geweldig en geniet zichtbaar. Maar na een korte wandeling door Darling Harbour valt ook hij in slaap. Dan maar een stuk wandelen. Het voordeel van twee buggy's het geeft wat meer vrijheid. We lopen naar observation point daarna door The rocks naar het opera house. Hier blijkt dat Prins Charles vandaag te komen waardoor het nogal druk is. Via de botanic gardens lopen we terug naar ons hotel. We halen wat eten bij de supermarkt en warmen dat op. Tegen de tijd dat de de kinderen moeten gaan slapen zijn ze klaarwakker. Ze weigeren te slapen en dat maakt dat we wederom een zware nacht hebben gehad. Vandaag halen we de camper op. Ondanks dat de kinderen zich flexibel opstellen hebben ze op dit moment wel behoefte aan regelmaat en rust. Hopelijk gaat dat met een camper wat makkelijker.