nickimke.reismee.nl

Zuidwaarts van Sydney en binnenland

Canberra, woensdag 14 november 21.00 uur Op dit moment zijn we alweer in Canberra. Om hier te komen hebben we wat angsten moeten doorstaan. Afgelopen maandag zijn we gaan zwemmen in Sydney Olympic swimming pool. Erg groot, mooi, en herkenbaar zwembad. Herkenbaar is het vooral van de tv beelden van de olympische spelen van 2000. Er zijn twee 50 meter zwembaden, een 25 meter zwembad, twee grote kinderbaden inclusief vier glijbanen en speeltoestellen, een stroomversnelling en een aantal bubbelbaden. Zowel voor kinderen als volwassenen is het erg leuk om hier te zwemmen. Onze kinderen hebben vooral erg genoten van de stroomversnelling. Gek genoeg vonden ze de speeltoestellen en glijbanen te eng. Bij de toestellen werd overal water heen gespoten en dat vonden ze eng. Nu een aantal dag later hebben ze het nog steeds over het zwemmen. Het heeft echt indruk gemaakt. Het Olympic parc zelf is leuk om doorheen te rijden. Alle stadions liggen bij elkaar op het terrein. Het is groots opgezet en ziet er ook na 12 jaar Olympische spelen nog indrukwekkend uit. We verlaten Sydney en rijden zuidwaarts langs de kust. In Shelharbour hebben we overnacht op een camping direct aan het strand. Nick heeft een fietsje gekregen en fietst de hele camping over. Imke heeft een step gekregen maar zij speelt liever met haar pop. Ook is er een speeltuintje bij de camping waar de kinderen spelen. We doen het rustig aan en ik heb voor de eerste keer hard kunnen lopen. Tijdens het hardlopen langs de kust nog een Pelikaan gezien. We rijden verder zuidwaarts en overnachten in Huskisson bij Jervis bay. Hier maken we op woensdag een boottocht op zoek naar walvissen. We mogen over het weer niet klagen. Tot nog toe is het voornamelijk zonnig geweest met temperaturen tussen de 20 en 26 graden, wel jammer is nu we de boottocht gaan maken het regent en het behoorlijk is afgekoeld. Tijdens de boottocht gaan we op zoek naar walvissen. Na uren varen over de zee en door de baai spotten we op het allerlaatste moment nog 2 walvissen in de verte. Jammer, maar ja de natuur laat zich niet regelen. Daarna hebben we het plan om naar een big4 camping te gaan voor de komende twee dagen, lekker een luxe camping met een leuke speeltuin voor de kinderen. Zo kunnen we lekker rustig aan. We vinden er eentje vlakbij boven Batemans Bay. Het adres hebben we ingetypt op de navigatie dus er kan niets fout gaan. Eenmaal in de buurt van het adres blijkt het wel erg onbewoonbaar te zijn en dat is al een tijdje zo. Dan ineens blijkt de benzine van de camper bijna op te zijn, dat hadden we niet door. Wat nu, terug lijkt geen optie omdat de tank daarvoor te leeg is. Dan maar doorrijden, denken wij slimme Nederlanders, dat blijkt ook geen goede optie, zeker niet in Australië met de afstanden waarvoor je regelmatig gewaarschuwd wordt. We komen niets tegen en natuurlijk hebben we geen signaal meer dus zijn we ook nog eens onbereikbaar. De wegen worden steeds smaller en steiler. En het lampje van de tank knippert vrolijk verder. Dan ineens uit het niets is er toch een dorpje met een tankstation... We hebben het gered maar echt slim was onze actie niet. Blijkt dat we ineens in de buurt van Canberra zijn uitgekomen. Dan blijven we de komende dagen in Canberra. Een voordeel is wel dat we een mooi stukje Australië hebben gezien, waar maar weinig mensen komen....